2009. december 22., kedd

Hol is kezdjem....

Az elmúlt egy héten annyi minden történt...
A vizsgákat most hagyjuk, úgyis mindenki másra kíváncsi.

December 16.-án 14 óra 20 perckor ellátogattam Budapestre az Optik-Med Szemészeti Lézerklinikára, ahol egy lézeres szemműtétre voltam előjegyezve.
Ahogy azt már a műtétet megelőző részletes kivizsgáláson megszokhattam, itt mindenki nagyon segítőkész és kedves volt velem :) Előszőr legomboltak egy kazal pénzzel, aztán tájékoztattak a műzét menetéről, és az azutáni dolgokról. Ezek után következett mégegy vizsgálat, amit már a műtétet végző orvos csinált. Egy kis várakozás mulva már az előkészítőben ülten, ahol a kedves szaktanácsadóm érzéstelenítő szemcseppekkel traktált :) Egyszer csak nyílt az ajtó és kijött az elöttem levő páciens, aki elmesélte, hogy mire számíthatok. Utána helycsere, és azon kaptam magam hogy már a lézer alatt fekszem kitámasztott szemöldökökkel, és a doktornő a szememről távolítja el a felső hámréteget. Ezek után következett a lézerkezelés, ami alatt vízpárával hűtötték a szemem felszínét. Ez az egész kísértetiesen hasonlított a disznóvágásra, ugyanis ahogy a lézer dolgozott a szaruhátyámon, olyan szaga volt mint amikor a disznót pörzsölik :)
5 perc mulva már midnkét szem készen is volt, és láss csodát láttam a fehér falon a fehér keretes, fehér számlapos óra minden számát és mutatóját :) Utána egy gyors fotó, és ugyan oylan boldogan, nevetve mentem vissza az előkészítő szobába, ahogy elötte beléptem a lézerhez :) Két nevetés közben felvilágosítottam az utánam következő falfehér rémült srácot, hogy nincs mitől félnie :)
Pár perc ücsörgés után viszatértem a váróba, és elindultunk haza.
Az érzéstelenítő cseppeknek köszönhetően az éjszaka is teljesen nyugisan telt. Az 1. napon nagyszerűen láttam, csak a fény piszkálta a szememet, ezért napszemüvegben ültem a sötét szobában:) vagy éppen aludtam, mert szite három napon át csak aludtam :)

Az első napon a kontrolon megnyugtattak hogy minden rendben van,majd közölték hogy ne ijedjek meg, de holnapra viszfog homályosodni a látásom.
Az éjszaka kicsit nyügisebben telt, nem is igazán a fájdalmak miatt, mert azok nagyon minimálisak voltak, viszont egy energiával teli emberke ha egész nap alszik, este már nemkívánja az alvást...

A második napon korán reggel ébredtem, immáron eléggé homályos látással, és egykis fájdalommal, és fényérzékenységgel. Amerre elindultam a lakásban, kapcsoltam le a lámpákat :) anyu meg is jegyezte hoyg azért ők ennének ha nem gond :) Bekaptam egy fájdalomcsillapítót amit a klinikán adtak, és elvoltam estig. A kontrollon megint megnyugtattak hogy midnen rendben van, megint adtak fájdalomcsillapítót és altatót ha szükségem lenne rá, de szerencsére nem volt. Este aludtam mint a bunda.

A harmadik napon már fájdalmak nélkül ébredtem. A homályosság és a fényérzékenység miatt viszont még sokmindenre nem voltam képes. A kontrollon csipesszel kiszedték a szememből a védő kontaktlencsét, és tájékoztattak a következő napokban történő dolgokról.
Jah és ehez a naphoz hozzátartozik az is, hogy hazafelé bekaptuk a nagy havazást, és így 3 óra alatt értünk haza Budapestről.... :)

Innentől folyamatosan egyre jobban látok, persze még nem tökéletesen, mert még minden homályos, és a betük összefolynak. Viszont már vannak "éles pillanatok" :)

Az 5. napon már TV-t is tudtam nézni, és picit idemerészkedtem a számítógéphez is. Ezúton bocsi mindenkitől akinek nem válaszoltam, de még most is nehézkesen megy az olvasás a monitoron, és ha nem muszály nem erőltetem a dolgot.

Köszönöm a kérdéseket, jól vagyok, bár mint mondtam még nem látok tökéletesen, de napról napra jobb vagyok, és haladok a sasszeművé válás felé :)

Továbbra is lehet zaklatni telefonon :)

u.i.: Ígérem lassan viszatérek msn-re is (már párszor elkaphattok egy-egy fél órára ha figyeltek)
A rengeteg e-mail ami érkezett viszon még egy darabig várat magára, türelem, mindenre és mindenkire sor kerül :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése