2010. február 5., péntek

Semmi változás a háborús övezetben...

Elmesélek nektek egy féléves történetet:
"avagy a motoros sztori"


Van egy fősulis srác, aki elkezdett kacérkodni a gondolattal hogy vesz egy robogót. Azonban ahogy jobban belemerűlt a történetbe rájött hogy robogózni nem éppen ideális dolog, mert mindenhol lemosnak vele az útról. Így arra az elhatározásra jutott hogy vesz egy 50ccm sportmotrot, azért hogy ne kelljen jogsit csinálni. Egy jotanács hatására letett az kismotorról, mert azt hamar kinőné, és ugyis jönne a folytatás. Úgy folytatódott a dolog, hogy felült egy 250ccm Jawa-ra, ami magával ragadta. Ennek hatására megfogalmazódott hogy megcsináljuk a korlátos motorjogsit, és veszünk egy Suzuki Bandit 250-et. Erről azonban Gabsic lebeszélte, mondván hogy túl erős lenne ez elsőre. Újabb agyalás után megszületett a tökéletes döntés: MZ ETZ 250. Ideális választásnak tűnik, igaz egy 20 éves masina, de olcsó fenntartani, a karbantartását hamar meg lehet tanulni, és nem utolsó sorban nem egy lóerő gyárról beszélünk, ami lássuk be kezdő motorosnak még hasznos is lehet :)
Hogy terveit megvalósítsa komoly gürizésbe kezdett fél éven át. A kitartás meghozta gyümölcsét, és összeállt a keret a jogsira, a védőfelszerelésre, és a vasra is.
Már kinézte magának a Vasat, megkereste a számára legideálisabb tanfolyamot is. Már már úgy tűnt minden rendben, amikor robbant a bomba.
A srác kipakolt otthon. Számított ugyan némi ellenállásra, de nem ekkorára. Számukra elképzelhetetlennek tűnik hogy lehet biztonságosan és a józan ész tűrőképességein belül is motorozni... Nem képesek megérteni, hogy a motorozás nem arról szól, hogy A pontból B pontba jussunk...ez egy életérzés, egy hihetetlen szabadság ami örökre magával ragad ha egyszer igazán belekóstolsz. Meg vannak róla győződve hogy a motor egy kegyetlenül száguldozó vasdarab, amit sose senki nem vesz észre, éppen ezért a motoros mindig vétlenül meghal.............

45 megjegyzés:

  1. Hmmm, azt lehet tudni, hogy ki az a fősulis srác akiről itt szó van? LOL :D

    VálaszTörlés
  2. Szerintem motorozz terepen, qvanagy fless és biztonságosabb is.Aztán anyádék majd hozzászoknak

    VálaszTörlés
  3. A motorozás valóban arról szól, hogy eljusson az ember A pontból B pontba. És mindeközben ne egy dobozban savanyodjon, hanem élvezze az út örömét! :-)

    VálaszTörlés
  4. Manapság már a csajok is motoroznak, anyucinak példa: www.csajokamotoron.hu

    VálaszTörlés
  5. Valóban nem veszélytelen a dolog, de kellő odafigyeléssel, tudatosan és nem vagánykodva nagyban csökkenthető a rizikó. Én 28 éve motorozok balesetmentesen.

    VálaszTörlés
  6. Persze, igazábol ha te nem állatkodsz akkor nem sokkal veszélyesebb, mint az autózás. Sok sikert!

    VálaszTörlés
  7. Élek, hogy motorozzam;Motorozok, hogy Éljek!
    Én ebben a mottóban hiszek és azt vallom, hogy a motorozás mindenkinek mást és mást jelent.
    Szabadság, szenvedély, veszély, adrenalin...mindenki másban leli örömét. Éppen ezért nem szabad és nem is lehet általánosítani. A motorosok sokfélék, megannyi arcot lehet felfedezni köztük így beskatulyázni sem lehet őket. A hírekben csak a negatív események sorát látjuk, hisz a médiában a figyelemfelkeltés a lényeg. Nem fogunk olyan tudósításokat látni, melyekben nyugodtan és ésszel motorozó embereket mutatnak. A médiát ki kell zárni a motorosok megítélése szempontjából.
    Ahhoz pedi, hogy megértsük, ki kell próbálni, megízlelni azt a csodálatos érzést, amikor nincs senki és semmi körülöttünk, csak a gép és az ember együttese halad a végtelen felé. Ez a határtalan szabadság gyönyörű érzés. A másik oldalon a túrákat sem szabad elfelejteni, amikor barátokkal osztjuk meg az élményt, új helyeket fedezünk fel, sátrazunk, tüzet rakunk...ezeket érezni kell és akkor megérthetővé válik, hogy miért is ilyen fontos számunkra a motorozás. Mert ez nem csak egy hobbi, ez maga az élet ;)

    VálaszTörlés
  8. Hy!
    Én 6 éve motorozok, csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy amíg az ember csak külső szemmel figyeli a motorozást, és a médiában összehordott sok badarságra hallgat, addig természetes, hogy negatívan tekint a dologra. CSakis úgy lehet erről véleményt formálni, ha az ember felül egyszer egy ilyen géore utasnak, és akkor nem kell hozzáfűzni semmit, talán élete egyik legszebb élményétől fosztja meg a szülő a gyermekét, ha nem támogatja ebben. Az én szüleim is nagyon féltettek, de megbíztak bennem, és hasonló utat jártam be, mint Smile, én is MZ-n kezdtem, ami talán a legmegfelelőbb eszköz arra, hogy az ember tapasztalatot szerezzen. Eljárjon vele túrákra, ne 200-al száguldjon, hanem megértse, miről szól a motorozás a forgalomban. Miután az MZvel megtanulta az ember az alapszabályokat, utána dönthet, ha sebességre vágyik, vehet egy pályamotort, és zárt pályán a legbiztonságosabb módon eleget tehet ilyen irányú igényeinek. Úgy gondolom, nem szabad megfosztani Smile-t egy ilyen élménytől, támogatni kell, segíteni, azzal is ki lehet fejezni az aggódást, hogy mielőtt felül, megmondják neki, hogy elfenekelik, ha nem viselkedik jól, az, hogy megtiltják neki, csa még jobban a motorozás felé mozdítja, ami persze nem baj, de jobb támogatni, és figyelemmel kísérni, mint tilatni:)

    VálaszTörlés
  9. hát, mit mondjak. Csúnya általánosítások vannak itt. Egy 1000es sportmotorral is lehet szépen normálisan menni, mint ahogy egy robogóval is állat módjára. Az elején nekem sem engedték hogy motorozzak, aztán amikor hazavittem az első mocimat (RD125) mondták hogy nem is olyan rossz, majd később már ők adtak kölcsön hogy megvehessem álmaim motorját a ZX-6R-t. Szal azt tudom mondani, hogy kitartás... ;)

    VálaszTörlés
  10. Jó egészséget hozzá.1973 óta motorozom.Esésem sem volt.

    VálaszTörlés
  11. Hi,

    Nagyon hasolnó cipőben jártam én is, mint ez a srác. A szüleim nekem sem engedték a motorozást, pedig már főiskolás, és 21 éves voltam. Titokban megvettem egy robogót (jó nagy sz*r volt), aztán eladtam, mert kellet a zseton. Majd kimaradt egy 3 év, de még mindig bennem volt az szenvedély, a motorozás íránt. 2008 telén, sok spórolás és kuporgatás után megvettem a mostani motorom egy Kawasaki ZXR400-ast, kicsit féltem az ereje miatt, de ha az embernek van esze haszálni akkor nem lehet nagy gond. 2009-ig állt egy barom szerelél, ekkor tudták meg anyámlk, hogy megevettem, természetesen ki voltak akadva..brummoktak rendesen.(ide nem hozod, vidd a pi*ba, stb...), így is lett. A motor a haveromnál törétnetesen az elöttem hozzászólónál lett elhelyezve májusig. Ez időközbe mi csináltuk a jogsit szorgalmasan, majd amikor meglett áprisban csak úgy tudtam motorozni, hogy elmentem hozzá és ott motoroztunk, aztán elegem lett és hazahoztam. Anyám egyből a torkomnak ugrott hogy be nem hozom a kapun belül, monntam neki ok!, de ha ellopják kifizeted mert egy évig dolgoztam érte és nem hagyom hogy a Te buta gondolkodásmódod miatt, lopják el a motoromat ( ami gyönyörű :) ), szóval, volt morgás rendesen, de fater észnél volt és rászolt az asszonyra, onnatól kezdve kerítésen belül van és sorolom mertí gy könnyebb: - karácsonyra motoros csizma, szülinapra motorvédő amivel letakarom,-fűtött garázs, -motoros könyv, kérdeztem is, hogy ez miért van, azt mondták mert látják mennyire szeretem és ennyi. Most is utálják de miattam elfogdjék, természetesen nagyon aggódnak, de elfogadják!!! Ennyi a story. Sok sikert kívánok neked is!!!

    VálaszTörlés
  12. Hi,
    Én a "névtelen" azt írtam, az elöttem szólónál mire megírtam ez már nem volt valós.. Janounál volt.

    VálaszTörlés
  13. 15 éve vagyok nyeregben, és amikor azt mondták: a betegségem miatt nem motorozhatok többet, nagyon összetörtem.
    És aztán, a műtét után...

    http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/tura/hegylakok-eszak.html

    VálaszTörlés
  14. Elég szégyen , hogy főiskolás létedre még anyád dönti el helyetted mit lehet és mit nem!
    Ha megkeresed rá senkinek semmi köze hozzá!
    18 éve motorozom és minden motoromat saját keresetből vettem.A szüleim nekem is paráztak, de inkább motorozom és nem más szórakozást keresek (diszkó, kocsma).
    üdv Jafo

    VálaszTörlés
  15. Üdv a Főikolás srácnak, szüleinek és minden motorostársamnak!
    Én 36 éve motorozom. Bejártam az 50 ccm-estől a 125-ös, 250-es, 350-esen át a 650-esig eddig sok típusút, jelenleg egy 750-es sporttúra motorom van. Ezidő alatt két alkalommal csúsztam el, kis horzsolásokat "szenvedve". Minden tavasszal az újrakezdés igényével ülök újra és újra motoromra. Aztán amikor már "visszajöttek" a mozdulatok, akkor indulok hosszabb utakra, túrákra. A motorozás végigkísérte és kíséri életemet. Nem hasonlítható össze mással, kiváltképp nem az autózással (pedig 32 éve autózom is napi rendszerességgel). Sohanem kerestem az extremitást a motorzásban, mindig a szabadság érzése töltött el, ha motorra ültem. Kikapcsolódni szinte csak eképpen tudtam/tudok. motorozni közúton csak a szabályok keretein belül szabad- én is ezt teszem. Ha valaki versenyezni akar, annak is megvannak a lehetőségei, az is egy jó érzés, élvezetes dolog, engem nem vonzott. Én csupán a kikapcsolódásért, az élményért, a barátokért motoroztam és motorozom, ameddig lehetőségem van.
    Úgy gondolom nem félteni kell a motorozástól a gyermeket, meg kell tanítani az élményért motorozni, ne az esztelen száguldozást lássa benne se a gyerek, se a szülő. (egyébként pedig ha valamit tiltanak, az egyre vonzóbbá válhat és a szülők tudta nélkül ez így már valóban veszélyes is lehet) Meg kell beszélni egymással otthon, hogy ki,mit lát, gondol a motorozásról. Ez a jármű sem lehet életveszélyesebb bármelyik másiknál. Ez nem egy extrém sport! Két keréken már igen régóta közlekednek az emberek.Ésszel motorozni pedig mindig is kötelező volt!

    VálaszTörlés
  16. Igazad van, ideje lenne kiröppenni a családi fészekből, és a saját lábadra állni. Megveszed, használod, és kész. Azt ne várd el, hogy szombatonként lemossák helyetted, de majd megszokják.

    VálaszTörlés
  17. Ezek szerint nekem szerencsém volt...
    Az első motoromat a szüleimtől kaptam - jawa mustang 05, a következőt már saját pénzből, jawa 350, majd egy sokkal megbízhatóbb pannónia 250 és azek után jött a főiskola. Amit elvégezve vettem egy yamaha tw 125-t, majd egy xt600e-t és hadd ne soroljam...
    Szerintem a szülők jobban teszik, ha normális kontrolt gyakorolnak a csemetén - amibe a motorozás lazán belefér.
    Jelenleg három gyereknek vagyok a boldog apja. A legidősebb még csak 10 éves, de már sokat motorozunk együtt. (pl. http://www.takacsek.hu/2009-01-25/ vagy video: http://www.youtube.com/watch?v=yo7xN3GXEi8 ) Inkább ilyesmivel kötöm le a gyereket, mint a rossztársaság, a drogok, alkohol, nők...
    Egy motor megvásárlása, karbantartása komolyságot, odaadást, figyelmet és fegyelmet igényel. Jó tanító mester. Nem beszélve arról, hogy ha már kiskorában megtanulja tisztelni a gépet, akkor kisebb az esély arra, hogy a szülői felügyelet alól kiszabadulva egy marha nagy és bika erős motorral vágjon neki a tanulásnak...

    A fentebb említett srác úgy veszem észre, nagyon szeretne motorozni... ha a szülők eltíltják, akkor ideig-oráig valószínűleg eredményesek is lesznek, de épp az ilyen hozzáállással kényszerítik arra a srácot, hogy ő majd titokba, ki tudja, hogy milyen sufnituning motorral menjen majd egy-két kört... papírok nélkül...
    Gondolják meg a szülők - biztos, hogy ezt akarják? Biztos, hogy a leghelyesebb útat választották?
    Tudom, hogy közhelyes, de a tiltással lehet a legkevesebb eredményt elérni - és én ezt még el is hiszem. Nem egyszerű a szülő feladata, nehéz ilyenkor jó tanácsot adni. De abban biztos vagyok, hogy az abszolút tiltásnál nincs rosszabb megoldás.
    Egy főiskolás embert illik az életre, a saját lábra állásra szoktatni (főiskolán dolgozom - naponta tapasztalom anyuka szoknyájának jelenlétét...). Ha mégis mi szeretnénk irányítani a gyerek életét, akkor azt tegyük úgy, hogy ő ne vegye észre. Mert az erőszakossággal csak gőgöt és ellenállást fogunk elérni.
    Mutassunk a srácnak motoros balesetes filmeket (tele van vele az internet), menjünk el vele egy rehabilitációs intézetbe - hadd beszélgessen olyanokkal akik már szarrá törték magukat...
    Kövessünk el mindent, hogy belássa a motorozáshoz felelősség, figyelem és természtesen szerencse is kell - ha ezek után is szeretne motorozni, akkor meg támogassuk, szerezzünk neki örömöt. Mert az élet csak akkor ér valamit, ha azt megéljük és nem csak leéljük.
    Uff... ;)

    VálaszTörlés
  18. Gyakorlatilag mindent leírtak az előttem szólók ezért én csak azt írom le amit a húgoméknak mondtam, hogy az Öcskös motorozhasson. Ha nem engedik akkor előbb utóbb valamelyik haver gépét fogja kipróbálni Isten tudja milyen körülmények között és persze a gép műszaki állapota is lehet kérdéses. Nem jobb akkor egy rendes mocival, szabályosan, megfelelő papírokkal, tudva, hogy merre jár ?!
    Engedték. Persze először mint utas velem, aztán 50-es, most 125-ös és idén irány a korlátlan jogsi. Persze Ő most lesz 18, egy idősebbnek elvben könnyebb dolga kell legyen. Szerintem...

    VálaszTörlés
  19. Hm, sajna míg nem vagy a magad ura, addig a döntéseidbe be kell vonni a családot is. Őket meggyőzni pedig csak Te tudod.

    VálaszTörlés
  20. 4 éve vettem meg a nagy motorom. 30 évvel ezelőtt már volt egyszer. Csak aztán a gyereke meg a család miatt nem volt lehetőség. Most van.
    Nagy köbcenti, nagy nyomaték nagy öröm. A feleségem tiltakozása ellenére. Egyedül járok túrázni, pedig az az egy üres hely mindig ott van mögöttem. Lány korában még jött velem. Tavaly egy hetes túra után azt mondta: ez volt az utolsó, hogy elmetem.
    Nem volt az utolsó! Megyek idén is és nem egyszer legalább háromszor. Ha e miatt akar elválni el fogunk. Pedig 30 éve vagyunk házasok.
    Döntsd el ki irányitja az életed !

    VálaszTörlés
  21. Először is +kell verni Gabsict :D
    (szia Gabó bae vok :D )
    Na jó csak vicceltem!!:)
    Szerintem mi is+fogjuk ezt élni mint szülő hogy nem szeretnénk hogy a gyerekünk...
    De nem élhetünk örökre rettegésben hogy mi lesz ha....
    De viszont ha így állunk hozzá hogy félünk akkor tényleg nem érdemes nekikezdeni mert minél jobban félsz annál jobban nem fog menni...
    Én mintaki évek óta motorozom azt mondom hajrá!!!!

    VálaszTörlés
  22. Szia Bae!!!!
    Jó látni hogy Te is írtál :)
    Köszikösziköszi:)
    Amúgy úgy látom kb mindenki hasonlóan látja a dolgot.
    Először nekem sem akarták megengedni a motorosjogsit. Szerencsére mi leültünk egy délután és átbeszélgettük a dolgot. Eléggé féltettek anyuék, ezért kompromisszumos megoldás lett: korlátlan helyett korlátos jogsi, 250-es helyett 125ös MZ lett. Nyilván ez jobb megoldás lett ez így mindenkinek, mint ha tovább tiltakoztak volna. Előtte jogsi nélkül már amúgyis mentem több vassal is, hát nem jobb ha legálisan teszem ugyanezt???
    Nyilván nincs jogom beleszólni egy család életébe, egy szülő nevelési elveibe, hiszen nyilván félti a gyereket, de 22 évesen már nem kellene egy kicsit hagyni, hadd tegye amit akar bizonyos határok között? Szegény gyerek 4 hónapja azon parázik, hogy vajon otthon hogy fognak beleegyezni a dologba.
    Smile így is, úgy is motorozott már, mint a mellékelt ábra is mutatja. Önállóan is próbálkozik, illetve mások mögött is ült már nem egyszer. Csak mindezt titokban tartva... Akkor van értelme ennek a nagy tiltásnak? A kívánt hatást nem éri el... Mert persze ha nem lesz neki megengedve a jogsi, akkor nem csinálja meg, hiszen nem akar a családdal összeveszni. Maximum majd továbbra is mások motorjaival megy... ki tudja kiével... milyen állapotú motorokkal... jogsi nélkül....
    Tényleg ez a cél??!!

    VálaszTörlés
  23. 40 évesen családanyaként megszereztem az A korlátlan jogosítványt. Előtte 20 évvel volt A1-es, kb 15 éve nem vezettem motort. Most a család együtt motorozik, férjem a kisebbik lányt, én a nagyobbikat viszem. A nagy lány 14 éves, és éppen jogosítványra (még csak segédmotorkerékpár) és motorra gyűjti a pénzét. Mi meg segítünk neki, hogy minél előbb összejöjjön.
    Kívánom Neked is hogy sikerüljön megvalósítani az álmod.

    VálaszTörlés
  24. Szevasz!
    Norton vagyok és engem is féltenek a szüleim, de elbeszélgettem velük, és elmondtam, hogy miért is szeretnék én motorozni. Engem sosem érdekelt a száguldás, viszont az az érzés amit a motorozás nyújt az embernek, az annál inkább. Nincs hozzá fogható érzés, az igazi szabadság érzete. Megértem, hogy féltenek, hisz balesetek léteznek, de ugyanakkor én is féltem magam annyira, hogy tudjam, hogy hol a határ, meddig vagyok képes uralni a motort, még akkor is, ha épp a közlekedő társak nem is figyelnek rád eléggé. Óvatos vagyok, és inkább nagyobb fékutat tartok, hogy bármilyen vészhelyzetben elegendő időm legyen reagálni, és elkerülni a balesetet. Természetesen még így is lehet az embernek balesete, de ésszerű motorozással, megfelelő ruházattal max, csak sajog az ember seneke. Ha ésszel csinálod, akkor semmivel sem veszélyesebb, mint gyalog átmenni a zebrán. Nekem több ismerősömet ütötték el zebrán, mint motoron! Egészségügyben dolgozom, láttam már több motorost aki balesetet szenvedett. Valahogy mind olyan emberke volt, akinek apuka a segge alá rakott egy rakétát és csak a gázt tanulta meg kezelni a féket nem, volt akinek még jogsija sem volt. Aki elszánt, meg akar tanulni motorozni, és ezért áldozatokra is képes, magának összegüzüli a tanfolyam árát + a motorét + a ruházatét, az odafigyel, hisz tudja mi is az, hogy motorosnak lenni. Úgyhogy szerintem le kell ülni a szülőkkel, elbeszélgetni velük, elmondani, hogy tisztában vagy a veszéjekkel, és azzal is, hogy a motorozáshoz józanság kell, és te ezt be is tartod! Bizalmat fognak az ősök szavazni! csináld meg a tanfolyamot és vedd meg az MZ-t vagy akármilyen "kezdő" motort. És még ajánlom, hogy vegyél részt egy vezetéstechnikai tréningen, ahol elmagyarázzák neked a különböző technikákat, miként lehet váratlan dolgokra reagálni, a motort minél jobban uralni, és ezt be is gyakoroltatják veled. Nem egy ökör ára, viszont többet tanulsz ott, mint a tanfolyamon.
    Nembeszélve arról, hogy sok normális motorost ismerhetsz meg ott, akikkel el lehet menni biztonságosan túrázgatni. Ilyen tréningeket a rendőrség, és egyes motoros klubbok is szoktak rendezni! Én debreceni vagyok, itt márciustól novemberig havonta legalább egy van!
    Úgyhogy hajrá! Tanuld meg kezelni a gépet! Élvezd a motorozást, és remélem, hogy összefutunk egy találkozón!

    VálaszTörlés
  25. Kissebbik lányom 12évesen percek alatt megtanult robogózni,azon az éven karácsonyra kapott egy Honda Dio robogót.Egyszer elvittem nagymotorral motorostalálkozóra hogy megnézzük a felvonulást.Mikor meglátta a rengeteg motort ő kérte hogy vonuljunk fel.Nagyon nagy élmény volt.
    A nagyfiamnak Yamaha Aeroxa van,de volt DT 125 is meg ment nagymotorral is,de nem lett motoros.Valamiért nem érzett rá a feelingjére.
    18év felett már lehet önálló döntést hozni hogy mit szeretnél.Vizsgázz le elsőként és vedd meg a motort.Lehetőleg ne túl nagyot és drágát.Csak olyat amivel 1-2év alatt meglehet szerezni a kőzlekedéshez szükséges gyakorlatot (rutint).Azalatt eldől hogy valóba mennyire akarod.Akarod e ha jól elázol,ha netán eldőlsz vele.
    Jobb legálisan motorozni mint titokba.A szüleid természetesen féltenek,de jobb ha tudják hogy motorozni vagy mintha nem.
    Sok sikert és ne add fel!

    VálaszTörlés
  26. Sziasztok.

    "Akit egyszer a benzin illata megcsapott",azt úgysem lehet eltántorítani a motortól.
    Én 10 évesen vettem egy betekerős RIGÁ-t a spórólt pénzemből, Majd 14 évesen megszereztem a jogsim,és lett Simson.Sok 50 ccm-es év és egy éve már egy 400-as SUPERMOTO-n ülök.Sok időm nincs rá,mert ha a 3 éves kisfiam megkér,hogy "apa,míg alszom ne menj el motorozni.."akkor otthon maradok. De neki már vettünk egy elektromos motort,és egy kis berántós benzineset is.Ha jó az idő,meg szokott kérni hogy motorozzunk itt az udvarban a DRZ-vel.Ő is megfertőződött :)..
    Abban nem értek egyet,hogy olyan motort vegyél amin megtanulsz,mert az embernek vannak vágyai,és ha azt eléri,akkor nagyon tudja becsülni...Vegyél olyat,ami elérhető,és jó néhány évig tudod használni.
    Széles utat.

    üdvözlettel: basacsaba

    VálaszTörlés
  27. Én is motoroztam mig éltem!!!!!

    VálaszTörlés
  28. "Én is motoroztam mig éltem!!!!!"
    Hát igen, a motorozás az maga az ÉLET!
    Ha abbahagyod, már nincs (sok) értelme! :)

    VálaszTörlés
  29. Én is motorozok, de a gyerekemnek nem hagynám. :-)

    VálaszTörlés
  30. Szia! Szüleidet tisztelettel megkérem, hogy egyszer, csak egyszer olvassák végig a Vaslovasok honlapját. Így is lehet motorozni, persze ehhez jó társaság, felelősségteljes gondolkodáa kell. Lehet tiltani. Igen, de nem szül jót. Amit tiltanak, sokkal jobban esik, mint az, amit nem. Szóval, ha kell, én szívesen támogatlak ebben, de azért egy dolgot ne felejts! Itt arról van szó, hogy veszel egy technikát, és megtanulsz vele menni. De ez nem bicikli, hogy évente cserélgesd! Hacsak nincs annyi pénzed. Nekem nincs. És egy Simsonról ültem egy 900 ccm-es 28 éves motorra. Félelmetes volt, de ésszel ki lehetett motorozni. Amikor bekerültem a csapatba, meglepődtem, vigyáztak rám, mondták, mit, hogyan csináljak... Szeretek motorozni. Azóta lecseréltem egy 12 évesre, ez "csak" 800 ccm-es. Ez marad sokáig. Nyáron immár harmadszor megyünk el a horvát tengerpartra. A tavalyi túráról berakott videónkat a Sportmotor oldalon úgy lehúzták, hogy csak na! De miért? Mert nem döntöttünk lábtartóig, meg nem 00-zal mentünk!!! Na ilyen a mai fiatal motorscsapat. Persze tisztelet a kivételnek. Mi a tengerparti úton mentünk kb 40 - 80 között. Bőven elég volt, néztük a tájat, és persze egymást! És az egyetlen baleset, hogy indulás előtt elfelejtettem levenni a tárcszárat, és álló helyben eldőltem... Van ilyen. Idén jobban vigyázok majd.
    Remélem, sokat tudtam segíteni írásommal.

    Sok sikert, és balesetmentes időtöltést kívánok:
    Szeki

    VálaszTörlés
  31. Ha főiskolás vagy, akkor felnőtt ember, ne hagyd, hogy bárki befolyásoljon! Én hagytam, hogy az apám helyettem is eldöntse, hogy nekem nem kell nagymotor jogsi 1989-ben.
    18 év telt el, mire 2006-ban, megszereztem végre a papírt. Azóta, ha csak tehetem, 500-as túramotorom nyergében pihenem ki a stresszt.
    Szóval, ne teljen el a fiatalságod motor nélkül, mint nekem! Hajrá! ***bluebike***

    VálaszTörlés
  32. Látom szépen gyűlnek a hozzászólások. Akkor most már ,gondold át hogy mit is szerenél: elfogadod hogy anyuék tiltkoznak és megmondják mit lehet és mit nem, és éled tovább unalmas motor nélküli életed, vagy járod a magad útját, és motoros leszel. Időd még van eldönteni.
    Egy biztos: az ajtót megmutattuk, de neked kell átmenni rajta. Eldöntöd, hogy a kék, vagy a piros tablettát kéred-e :)
    A választás a tiéd, senkinek nincs beleszólása...

    VálaszTörlés
  33. Az "ellenállóknak" üzenem
    -soha nem a jármű a hibás!!!!!!!!

    Ha ők bíznak benned nincs miért félniük.

    1972.-óta motorozom, több millió km.-van mögöttem, és még élek.
    Habár a két kerékben mindíg ott az esés lehetősége, de csináld ésszel és nem nagyobb a veszély mint gyalogosan

    VálaszTörlés
  34. XX éve motorozok, vannak fontos szabályok, amiket szem előtt kel tartani.
    1. Soha senki nem lát, csak magadra számíthatsz.
    Ez a legfontosabb. Ezt 2x hagytam figyelmen kívül, két csatt lett belőle.
    2. Az utca nem versenypálya, mégha a gép segged alatt az is. Annyival mész amennyire a csuklódnak és a sznevedélynek parancsolni tudsz.
    3. Nem veszélytelen sport, ha túrázol, ha csapatod vagy ha zúzod neki kőkeményen.
    És még sorolhatnám a tételeket,- ahova nézel oda mész, mindig a lyukat nézd, a szabályokat tartsd be, de ne foglalkozz velük, az életed többet ér. És ha elindultál érkezz is meg, mert akárhová mész mindenhol várnak... Ha egyébként se tudsz magadra vigyázni, nem ajánlom a motort, ha biciglizel, görkorcsolyázol, jók a reflexeid, akkor is nyugodtan kezdj 50ccm-mel. Nem számít, hogy kinövöd, 12 éves korodig nem kaptál cipőt mert úgyis kinövöd? 3-4 év alatt 28000km-t csavartam egy 50ccm-es smkpba, mo-n belül. Tiszta élvezet volt és pontosan tudtam hol vannak a gép és a saját határaim. Máig megvan, semmire sem használom, de nagyon szép emlék volt fillérekért. Utána tudtam, kell a motoros jogsi kell egy erőgép. Most 1000-es BMW-vel tolom, az se szar, de kell egy 1300-as bármi. És az élet 200 felett kezdődik igazán...

    VálaszTörlés
  35. 15 év, rengeteg balesetmentes kilométerrel a hátam mögött szüleidnek a következőket üzenném:

    Nem kell félteni fiukat. A motorozás nem veszélyesebb, mint a kerékpár, kocsi, repülő. Természetesen kellő odafigyelést és nem utolsósorban önkontrollt igényel, de a megfelelően választott gép és a bölcs vezetője tökéletes párost alkotnak. Másrészről a motoros egy igen összetartó csapat. Amikor anno MZ-s koromban az út szélén hagyott az átkozott (sajnos többször), minden alkalommal megállt egy motoros, vagy kocsiba rekedt motoros, aki azonnal felajánlotta segítségét. Esetleges balesetnél mindig megállunk, segítséget nyújtunk. Ez a gépkocsisokra egyáltalán nem jellemző!

    Te pedig válassz egy stílusodnak leginkább megfelelő gépet, ami társad lesz.

    VálaszTörlés
  36. Szerintem a postíró várja meg, amíg önállósítja az életét (anyagilag és felfogásban is) annyira, hogy ne a szülei diktáljanak. Ez a post valójában nem a motorozásról, hanem a szülő-gyermek kapcsolatról szól. Szvsz a postíró még nem mondható felnőttnek. Életkorról még nem volt szó, de aki egy középiskolából átül egy jól fűtött fősuliba, és még a szüleivel él (és ők figyelnek rá annyira, hogy beleszólnak az életébe), az nem felnőtt, hanem nagyranőtt és borostás GYERMEK.

    Gyermeknevelésben pedig... ...kik vagyunk mi, hogy tanácsot adjunk?!

    üdv,
    hzolee

    VálaszTörlés
  37. Szerintem sosem fogják megérteni...Nem ültek rajta, nem érzik a lényeget.

    Én egy ezres SV-re ültem fel először.Mindenki bolondnak gondolt, még a mocis haverjaim is.
    Abszolut kezdőként vettem.Azóta is élvezem, ennek több mint fél éve.Télen is motorozom, ameddig az időjárás engedi.

    Minden motororral lehet lassan menni.Ahogy olvastam, Nálad bizony szenvedély a motorozás, igazi motoros vagy Te is!Tudni fogod, h lassan menj, míg nem érzed a paripát 10000%-ig az uralmad alatt...

    Ciki, h 60-nál levillognak kocsival?ÉS?Leindexeltem jobbra, azt elengedtem az embert.Megköszönte!Autós volt, de megköszönte:).Azóta fordult a kocka, msot már én köszönöm meg, ha elengednek.S azt látom, h a világ jobb lett, egyre több autós figyel rám/ránk motorosokra.Igen, vannak még k**g*ök.Mindenki nem lehet jó.Ezeket hagyni szoktam a fenébe, mert nem ér annyit.Azért ültem rá, h sokáig a nyergében lehessek, mert ezt imádom, meg ahogy zakatol alattam.A sisak felett meg duruzsol a szél:)

    Ha a sebesség hajt, ki lehet menni pályára.Biztonságos körülmények közt lehet az adrenalint hajkurászni.

    Sok sikert a bloghoz, kívánom, h anyudék vegyék a fáradtságot és végigolvassák a sok jó ember (a motorosok jó emberek!) bátorító hozzászólását és talán képet kapnak arról, h Mi mit érzünk a motoron ülve, egy másik világban...

    üdv.

    Zs2

    VálaszTörlés
  38. Ahogy itt olvasom rengeteg rutinos "öreg róka" írogat.
    Hadd mondjam el, hogy én hogyan csináltam, hasonló cipőben.
    Ahogy már mondták, megvártam azt, hogy a döntéseim a sajátjaim lehessenek. Persze az anyuka az anyuka maradt és mindig elmondja, hogy ez milyen veszélyes. (persze ő az unokatesójával motorozott, de az nem volt az anno...)
    A nyár végén volt egy kisebb balesetem (a kulcs csontom eltört, de hála a jó ruhának +gerincvédő+térdvédő még se egy lila foltom se egy horzsolásom nem volt mellette).
    Persze ő megmondta... A feleségem is megkapta, hogy hogy' engedhette ezt a hülyeséget stb. De a feleségem azt mondta, hogy azt viszont nem látja, hogy milyen a fejem egy -akárcsak fél délutános- gurulás után, és szerinte ez megéri azt a kis kockázatot.
    Igyekezni kell csökkenteni a rizikót, de mindent nem lehet elkerülni -autóval sem, gyalog sem.
    A szülőket nem tudom, hogy mennyire lehet nevelni. De a srác ha motorozni akar, akkor előbb-utóbb fog is. Talán fiatalabban kezdek motorozni, én is gyorsabban tanultam volna, ügyesebb lennék. De ez már nem fog kiderülni.
    Mindenesetre alig várom, hogy jöjjön a jó idő, mert csak az udvarban merek egy-egy kört menni -még.
    András

    VálaszTörlés
  39. Qrva veszelyes, qrva draga, qurva kenyelmetlen, qrva celszerutlen. Ha sok penzt akarsz kolteni es vallalod, hogy idonkent korhazba kerulsz, csak akkor vegyel motort. Nekem is van :-)

    VálaszTörlés
  40. Sziasztok.
    Én 5 éve motorozok. Első motorom egy sv 1000 volt, semmi bajom nem volt, s nem lett. Van félelem érzetem, s csak azt csináltam meg amit biztonságosan tudtam. 120LE-s volt. Lecseréltem egy 1,5 éve egy ugyanilyen teljesítményű 600-as sor4 re. Superbike, de a fejemben még mindig úgy megyek, hogy csak azt csinálom meg amit biztosan lehet. Csakannyit akartam ebből kihozni, hogy szerintem minden a fejben dől el. Minnél lassabban mész, annál több csaj nézhet meg az utakon. :-)
    Széles utat mindenkinek.
    Üdv. CBR Gabó

    VálaszTörlés
  41. /OFF "Mr. Qrvának" felettem kettővel üzenném, hogy Neked apám qrvára nem való a segged alá motor!

    /ON

    Én 0 motoros múlttal egy 800-as VFR-en tanultam meg motorozni a jogsi letétele után, emiatt sokan le is hülyéztek. Első szezonban beletettem kicsivel több, mint 10000 km-t, egyetlen karcolás, baleset, sérülés nélkül. Ha ismered magad, akkor tudod, hogy milyen a vérmérsékleted, mennyire tudsz uralkodni önmagadon, és ez alapján válassz motort. Ha "izgága" vagy, akkor mindenképpen egy gyengébb motoron tanuld meg az alapokat néhány 10000 km erejéig és csak utána válassz komolyabb gépet. Minden csak hozzáállás kérdése, 80%-ban Rajtad múlik, hogy kórház lesz-e a vége vagy sem.

    Ugyan statisztikai adatokat nem tudok, de szerintem arányaiban nézve sokkal több autós baleset történik, mint motoros. Az autótól nem féltenek?

    Nem félni kell, hanem ésszel megtanulni.

    VálaszTörlés
  42. Szia Smile!
    Mint minden utcai dolog a motorozás se veszélytelen. Az egész nagyban attól függ, hogy a 'lovas' mennyire vagánykodik, mennyire van tisztában a képességeivel, a motorjával, mennyire kockáztat. Amikor anyukám megtudta, hogy megszereztem a jogsit majdnem infarktust kapott. De azóta belátta, hogy ez egy jó kikapcsolódás, jó társasággal és lehet ésszel is csinálni. A másik dolog, hogy már nem vagy gyerek, önállóan kell(ene) döntened és bebizonyítani, hogy rosszul állnak a dologhoz! De kétesélyes, szerencsétlenebb esetben azt is bizonyíthatod, hogy igazuk volt!

    VálaszTörlés
  43. Hello Smile!

    Teljesen átérzem a helyzeted. Az én motoros pályafutásom 4 éves koromban esett gödörbe, méghozzá édesapám motoros balesete miatt. Bele is halhatott volna a csattanásba, és a mai napig issza a levét a figyelmetlenségének (az egyik lába szinte leszakadt, és annyira roncsolódott, hogy bár meg van működik, de fekélyes a mai napig). Szóval nekem nem volt Simson az általános iskolai ballagásra, mint sok osztálytársamnak, és később sem támogatták a dolgot. Édesanyám teljesen ki volt akadva, ha megtudta, hogy valaki mögé felültem, főleg nagy motorra. 2005-ben 29 évesen vettem egy 50cm3-is robogót az egyik kollégámtól. Jött is a fejmosás "minek az neked, van autód, nem tanultál apád kárán stb. stb. Eltelt pár balesetmentes év a robogóval, és játszottam a gondolattal, hogy kellene venni egy nagyobb gépet, és ebből nem csináltam titkot a család előtt sem. 2008 nyarán édesanyám váratlanul felhív, hogy az egyik kollégájának van egy eladó, szinte új motorja, nem nézem-e meg. Persze én csodálkozva kérdeztem vissza, hogy minden rendben van-e nála és mikor látta utoljára orvos. Erre azt válaszolta, hogy ha akarok venni, és meg van rá az anyagi fedezet, akkor Ő úgy sem tudja megakadályozni, inkább segít, egy jó minőségű és megbízható motorhoz hozzájutni! Hát így lett motorom. Ami 800 cm3, 2,5 m hosszú majdnem 1 m széles és egy túrára felpakolva sofőrrel-utassal közel fél tonna. 1500 Km-t motoroztam itthon és a szomszédos falvakban jogsi nélkül, mire meg lett az "A korlátlan". Tehát én egy nagyon kezdő motoros vagyok, de azt tudom neked mondani, amit már egy páran leírtak előttem, ha van sok pénzed akkor járd ki a szamárlétrát, és kisebb motorral kezdj, később cseréld nagyobbra (ez sok pénz, és a kicsi motort gyorsan, akár egy szezon alatt is kinövöd) ha viszont tudsz higgadtan és józanul gondolkozni és motorozni akkor szerintem egy két kategóriát ki lehet hagyni. Én is a 50-ről ültem át a 800-ra, minden a Te fejedben dől el, ahogy előttem is leírták 180 lóerővel is lehet 80 km/h-val menni, tehát kezdésnek egy 4-5 vagy akár 600-as gépet is vehetsz, ha tudod higgadtan kezelni a lóerőket.
    Hát ez az én történetem, nagyon várom a jó időt, hogy mehessek már gurulni a cimborákkal.
    Remélem jól alakul a sorsod és egy motorostúrán találkozunk.
    üdv Deaka

    VálaszTörlés
  44. Hajrá! Arccal a vasútnak és nyomás!
    Én is így kezdtem 6 éve, sajátpénzből etkó+jogsi(ak)+ruci. Anyám a mai napig félt, de megértette és még élek. Azóta HondaVT500e (nyugis túrázó)+nagyA. A mocim Anyunak is tetszik! ;)
    Anyudnak üzenem: Ha kölyökkörában nem csinált nagy disznóságokat a gyerek, akkor nem lesz nagy baj.
    Sok sikert! Üdv: Orgon

    VálaszTörlés
  45. köszi mindenkinek :)
    Jelentem belevágtam, hamarosan belőlem is Rider lesz, és találkozunk a túrákon :)

    VálaszTörlés